Pilates

Pilates is een lesvorm die past binnen het body and mind segment, maar met een sportiever karakter dan hatha yoga.
Pilates is een trainingsmethode met specifieke oefeningen op de mat (Groundcontrol Methode). Ook wel functioneel trainen genoemd. We trainen geen losse spieren, maar hele spiergroepen en bewegingspatronen in ons lichaam.
Van binnenuit leren aanspannen van de spieren op de juiste manier, flankadem toe (leren) passen en het met concentratie uit voeren van de oefeningen zijn kenmerkend voor onze pilateslessen. Techniek is belangrijk bij pilates en onze docenten begeleiden jou hierbij.
Zo trainen we de stabiliteit van het bekkengebied (core: buik, bekken, onderrug)en de stabiliteit van de schoudergordel (bovenarm, schouderblad, sleutelbeen). We ontwikkelen gaandeweg een goede houding waardoor er minder fysieke klachten zijn, ondanks bijvoorbeeld een zittend, of lichamelijke zwaar beroep.
We herhalen de oefeningen met vloeiende bewegingen en aandacht. Kwaliteit gaat boven de kwantiteit. En alles kunnen we aanpassen indien er een kleine blessure in het lichaam is. Elke les is anders zodat we steeds opnieuw uitgedaagd worden en daarnaast is er ruim voldoende herhaling om de oefeningen goed onder de knie te krijgen. Daarnaast differentiƫren we bij bijna elke oefening, zodat elke work-out aangepast kan worden op jouw lichaam ook al doe je mee in een groepsles.
Wil jij ook sterker worden? Meer flexibiliteit ervaren en je lichaam stroomlijnen?
Een soepelere wervelkolom en een betere coƶrdinatie? Een uur voor jezelf waarin ook ruimte is voor ontspannen en een grapje?